söndag 31 oktober 2010

sötsug

denna förbannelse! en hel dag har gått med sug  framförallt av marabous choklad med daimbitar. in i det sista har jag kämpat emot men föll på mållinjen när jag insåg att jag hade alla ingredienser för en kladdkaka...attans också...  tur att jag bokat in ett 75-minuterspass till morgondagens spinning....


skulle gärna bli av med mitt sockerberoende, kanske det blir en utmaning för mig och söta sambon
om jag slutar med socker slutar du snusa? deal?

nåväl jag ångrar inte att jag bakade kakan, idag  gjorde jag en kanel/kokoskladdkaka
kokos hade jag  längst ner i springformen istället för ströbröd
och kanel ja det är ju också gott :)) resultatet blev en ljuvlig kladdig skapelse, som smälter i munnen
*mmmmmm*!

härligt med vintertid förresten!passar bra då jag öppnar på jobbet imorgon, och får sova till 06.00 istället för 05.00:) synd bara att man så fort glömmer,och kommer in i den nya tidslunken ...väl i december är man lika trött som innan vintertid
idag har jag varit tacksam för många vardagssaker som lätt tas förgivna


tack till den som skapade:
* den lilla pinnen som man rengör vitlökspressen med
*  slaskrensaren 
det är de små sakerna som räknas ibland!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar