lördag 23 oktober 2010

sweet saturday

vilken trevlig dag! inte många knop gjorda och det är otroligt skönt
det är så väldigt lätt att planera allt som ska göras i minsta detalj... efter en lång frukost så började jag klura lite på hur jag skulle koppla tv: n till min bärbara dator.... kopplade först in bildkabeln, allting fungerade tipptopp minus ljudet då. Problemlösning a´la Nina är att rota igenom varje skrymsle i lägenheten efter en lämplig kabel
eftersom jag uppnått den aktningsvärda medelåldern har jag väldigt mycket elektroniskt bjäfs och lull lull sparat i lådor och skrymslen där det finns plats
(det blir väl nästa projekt, att hitta ett ställe där allt ska ligga. hm )

många kablar hittades,men inte rätt
jag börjar spana in bakom tv´n och upptäcker att det finns en hdmi-kabel inkopplad mellan tv och bluerays-pelaren.... och så upptäcker teknikgeniet att det finns ju hdmi-kontakt i datorn också :)))))
dessa teknikens under! minns alla gånger man tidigare kämpat med tv: ut kontakten med datorer,scart-kontakter och ljudkablar... allt minimerat nu till en silvergläsande tjock sladd

så nu sitter jag här
nöjd över dagens bedrift so far och klurar på nästa steg...att koppla datorn till hemmabiosystemet....
det känner jag dock får vänta till en annan dag

idag är jag tacksam över att jag faktiskt vågar koppla om en massa kablar till höger och vänster fast jag egentligen inte är helt 100 på det jag gör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar