söndag 13 februari 2011

det drar ihop sig

Nu börjar det kännas att vi snart ska flytta!Vi har både lånat flyttkartonger och hämtat upp egna flyttkartonger.. En sak har jag grunnat på,varför är de så svåra att bara ställa upp mot en vägg?räcker att man passerar dom lite för snabbt, schwooosh vinddraget fångar de labila stackars kartongerna och vips har man en ganska ful kartongsolfjäder över golvet... det är svårt att vara effektiv just nu känns det som, för visst ska kartonger packas-men det ska helst vara saker man inte behöver. . .Inte lätt att hitta i en allmänt upp-piffad lägenhet med lite lösa attiraljer kvar ( vi har hållit inredningen minimalistisk sedan fotograferingen i december.)

Böckerna var de första att trilla ner i en kartong, idag har jag gått igenom min garderob (som jag rensade sist ett år sedan) och ÄNDÅ hittar jag saker att kasta...jag är hård mot mig själv och kastar med ett stenansikte mina små glitterkorsett-toppar och byxor jag inte längre kommer i.Tror inte längre att jag kan komma ner i dom, lika bra att gilla läget och köpa nya i min nya storlek istället...

Det är mycket mer som rör sig i mitt huvud just nu. Vi har tänkt att renovera badrummet i nya lägenheten och vid det här laget har jag snokat igenom mängder av hemnet-sidor spanandes efter snygga badrum. Något besviket har jag nu insett att i inspirationsväg fungerar hemnet dåligt.
Om man inte vill ha ett klonat badrum som tusentals andra, med opersonligt mörkgrått golv och vita högblanka kaklade väggar...
självfallet har vi även dreglat över läckra designbadrum men jag funderar i mitt stilla sinne om inte det finns en trevlig mellanväg?
jag menar vi vill varken ha ett badrum med illorange väggar och ett badkar som ser ut som en sockerskål. Men inte heller ett kaklat utrymme som mer ser ut som en operationssal med rostfritt stål..

uj uj..

Lite har vi fastnat för en ubersnygg glittrig svart klinkerplatta till golvet frågan är bara vad vi ska ha till väggarna.Bubbelpoolen har vi bestämt också...
kanske i ska våga köra med helsvart?? :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar