söndag 23 januari 2011

sockerberoendet och jag kap.1

första steget i att bli av med ett beroende är att erkänna
för sig själv, sina vänner och anhöriga att man är beroende
många kanske skrattar åt att man överhuvudtaget kan beskriva godisberoende som ett beroende, men för mig så rör det sig om det...jag tycker om godis,konsumerar godis för att jag inte bara tycker att det är gott utan för att det är ett glädjeämne
hur sorgligt är inte det

nåväl, nyårslöftet om ett nytt liv har jag det har jag redan brutit flera gånger, senast igår när älskling lämnat stackars oskyldiga semlor i kylen.En föll offer för mig
idag är en ny dag, och hittills har det gått även om jag tänker på ätbara godsaker flera gånger
det är det mentala beroendet jag först ska bryta så nu kör vi
morgondagen bjuder på träning med glada tjejen med sprutt i benen ibland funderar jag på varför inte man kan må så bra innan träningen som efteråt? då skulle jag flyga till friskis utan betänkligheter... nu efter en lugn dag känns vägen dit extreeemt lång

nog klagat!
jag är optimist och övertygad om att jag både kan sluta med det söta slibbet och börja träna
detta är första dagen på resten av mitt nya liv

och imorgon är det måndag :) Yey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar