onsdag 17 november 2010

En naturlig makeover

Så var ännu en vacker vardagsdag över! Det som återstod är resten av kvällen och det som genast kommer som en tacksamhetskänsla är att de dagar jag faktiskt slutar tre( idag) är guld värda om inte mer nu när det blir mörkt så fort! Något jag stannat inför och varit förundrad över är hur enkelt naturen kan byta outfit, på bara ett par timmar gör hon en nästan trolskt vacker omvandling från det djupaste brungrådassgryningdräkt till gnistrande vykortsvinterstass! Och förskolan fylls av rödrosiga barn som längtar efter snö och pulkaåk....

Som med andra förvandlingar är det med naturen som med en dassig trea i hallonbergen- enkla knep, sällan svåra och nästan gratis... Det mesta beror på belysning( och vad frosten beträffar, minusgrader och dimma)

idag lyssnade jag lite på "filosofiska rummet" ett radioprogram som jag laddade ner till telefonen.. programmet jag lyssnade på handlade om att hur motivationen och vetgirigheten styr lärandet
otroligt intressant!! vet ju själv av egen erfarenhet hur viktigt det är
jag har tänkt att utöka "dagens tacksamhet" med "idag har jag lärt mig"   :) vem vet, jag kanske blir klokare av det en dag!


dagens tacksamheter
-att det var en oändligt frostig och vacker vinterdag


dagens lärdom
jag har lärt mig att bemästra power point

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar