onsdag 1 december 2010

mitt livs novell

Ibland när livet känns lite sådär läskigt och stort, försöker jag se på det ur ett annat perspektiv
en favorittanke är den att mitt liv är som en stor, magnifik bok
med förgyllda sidor, och med sidenband som man kan lämna mellan sidorna när man läser det
det är lättare att våga kasta sig ut i livet, att rida ut stormar och njuta av de vackra stunderna när man vet att allting blir ett kapitel i "min" bok.... på något sätt är det också en tröst- jag vet inte hur det blir, facit har jag först när jag vänder blad och plitar ner det som hänt- vilket äventyr!

idag har jag öppnat upp ett nytt kapitel.Jag och hjärtegull tittade på en lägenhet i grannskapet- vi bestämde oss nästan med det samma "det är dennahäär vi ska ha". So far so good...idag satte budgivningen igång och vi bestämde redan innan vart taket skulle gå. Sedan var det bara att hålla tummarna, ringa mamma och pappa och be dom skicka en bön till de högre makterna ( ja, de är pingstvänner och alla medel ska vara tillåtna ;)

hela dagen har jag gått med en bubblig känsla i kroppen, pirrigheten har varit som kolsyra i hela kroppen och inte tusan har jag kunnat låta bli att berätta det till kollegorna- åh vad härligt det är att leva! och att älska men framförallt för att bli älskad!
imorgon blir det en tur till läskiga banken, jag som är född med träsked i mun har ingen aning om vad som ska sägas och göras...uj uj uj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar